Do grona rzeczy pewnych, oprócz śmierci i podatków, dołączyła zmiana, która jest dzisiaj czymś stałym. Można odnieść wrażenie, że marketerzy biorą udział w szalonym wyścigu bez mety, w którym muszą nadążać za pojawiającymi się trendami i narzędziami marketingowymi. Stąd tegoroczna edycja badania dotyczy nowej roli marketingu, a zwłaszcza sprawdzenia poziomu cyfryzacji polskich marketerów i tempa przyswajania przez nich innowacji.
Wydawać by się mogło, że zdobywanie wiedzy dotyczącej nowych trendów jest dziś prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mnóstwo darmowej wiedzy znajduje się w internecie. Ilość treści dotyczących nowych trendów jest astronomiczna, a przeróżne spotkania branżowe propagują coraz to nowsze narzędzia marketingowe. Jesteśmy wprost atakowani informacjami o trendach. – Nadmiar informacji o nowościach staje się jednak coraz bardziej przytłaczający i na pierwszy rzut oka trudno odróżnić buzzword od narzędzia, które może przynieść wzrost organizacji. Postanowiliśmy sprawdzić, jak jest naprawdę – mówi Marta Górazda, Strategic Planner w Mind Progress Group, koordynatorka badania. – Wzięliśmy w tym roku na warsztat kilkanaście narzędzi marketingowych, które w ostatnim czasie przeżywały swoisty boom. W branżowych mediach i na konferencjach były odmieniane przez wszystkie przypadki i można było odnieść wrażenie, że znajdowały się na ustach wszystkich. Szczególną uwage poświeciliśmy ich wykorzystaniu przez małe, średnie i duże polskie przedsiebiorstwa – zaznacza Górazda.
Raport stanowi także odpowiedź na to, jaki jest portret nowoczesnego marketera – jakie kompetencje musi rozwijać, by nadążyć za zmianami. W badaniu poznaliśmy również opinie respondentów na temat tego, które trendy będą miały znaczący wpływ na rozwój marketingu w niedalekiej przyszłości. Uczestnicy badania także podchodzą do nich z dystansem i obserwują, jak z ich wdrożeniem radzą sobie inni. Upewniają się, czy warto w nie inwestować. Dojrzałymi trendami są dziś content marketing i wideo marketing, tych dopiero wchodzących jest o wiele więcej. Według Roberta Hibnera, Dyrektora departamentu Kanałów Elektronicznych w mBank S.A. obecny stan rzeczy zmieni sie dopiero wtedy, gdy w branży zacznie pojawiać sie coraz wieksza liczba specjalistów młodego pokolenia, która wyrosła w trakcie lub po rewolucji internetowej i mobilnej. – Ludzie ci maja zupełnie inne spojrzenie na świat i wiecej zrozumienia dla nowych technologii, dlatego ich decyzje i działania na pewno beda odwazniejsze – zaznacza Hibner.
Raport: Nowa rola marketingu jest efektem badań opracowanych wspólnie przez agencję Mind Progress Group i Instytut badawczy IPC. Pierwszą część publikacji poświęcono na analizę zgromadzonych danych, przedstawienie statystyk związanych z różnymi zagadnieniami skupionymi wokół marketingu oraz komentarze zaproszonych specjalistów. Druga część raportu stanowi zbiór merytorycznych opracowań dotyczących różnych zagadnień z obszaru komunikacji marketingowej, odnoszących się do motywu przewodniego publikacji. Wśród autorów ponad 20 tekstów poświęconych nowej roli marketingu znaleźli się tacy specjaliści jak: Paweł Tkaczyk, Piotr Bucki, Jacek Kotarbiński, Tomasz Sulewski (3M), Marek Gonsior (Agata S.A), Robert Hibner (mBank) czy Michał Bonarowski i Anna Iller (Allegro.pl).
Link do pobrania raportu: http://bit.ly/Raport-Nowa_Rola_Marketingu
Pingback: psilocybe cyanescens indiana
Pingback: astro weed
Pingback: จอ led ขนาดใหญ่