Wystartowały zapisy do czwartej edycji międzynarodowego Chivas Venture w Polsce – konkursu dla startupów odpowiedzialnych społecznie

Rozpoczął się nabór do 4. edycji globalnego konkursu dla startupów odpowiedzialnych społecznie, Chivas Venture. W ramach programu, organizowanego przez prestiżową markę szkockiej whisky Chivas, zdolni polscy przedsiębiorcy mają szansę zawalczyć o zaistnienie na międzynarodowej arenie oraz dofinansowanie z puli 1 miliona dolarów. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 października 2018 r.

Chivas Venture to międzynarodowe forum dla innowacyjnych przedsiębiorstw, które wykorzystują swoją działalność do rozwiązywania różnych problemów społecznych  i środowiskowych. Od dziś na stronie projektu można się zgłaszać do czwartej edycji konkursu. Do tej pory, przedsiębiorstwa wsparte w konkursie Chivas Venture, polepszyły życie przeszło miliona osób w ponad 40 krajach, na sześciu kontynentach.

– Konkurs Chivas Venture to ogromna szansa dla startupów. Poprzednie edycje w Polsce przyciągnęły ich setki i pokazały olbrzymi potencjał drzemiący w polskim środowisku startupowym. Dzięki wsparciu mentorskiemu oraz dofinansowaniu o łącznej wartości miliona dolarów, twórcy Chivas Venture pokazują młodym przedsiębiorcom jak go właściwie wykorzystać, osiągając sukces finansowy, jednocześnie angażując się w rozwiązywanie istotnych problemów społecznych – mówi Artur Kurasiński, ambasador i członek jury konkursu Chivas Venture, współtwórca cyklu spotkań dla przedsiębiorców Aula Polska oraz konkursu Aulery, najważniejszej nagrody startupowej w Polsce.

 

Chivas Venture promuje przedsiębiorców, którzy zmieniają świat na lepsze, łącząc korzyści finansowe z inicjowaniem pozytywnych zmian. Przekonanie do łączenia sukcesu i misji, a także wykorzystywania swoich biznesowych osiągnięć do polepszania życia innych, zostało zaszczepione marce Chivas jeszcze w XIX wieku przez jej założycieli, braci Jamesa i Johna Chivas. Dzisiaj marka wciela tę filozofię nie tylko poprzez swoją uznaną whisky, ale także poprzez inicjatywy, takie jak konkurs Chivas Venture.

Richard Black, globalny dyrektor ds. marki Chivas:

– Marka Chivas wierzy, że łączenie przynosi korzyści – w życiu, biznesie i szkockiej whisky – co potwierdza 100 wspartych przez nas do tej pory finalistów, którzy znaleźli w swoich przedsięwzięciach odpowiedni balans między zyskiem a misją. Od pierwszej edycji konkursu Chivas Venture nasi finaliści uratowali 8 mln drzew przed wylesieniem, dostarczyli 24 mln litrów bezpiecznej wody pitnej potrzebującym i sfinansowali 75 tys. dni nauki kobietom i dziewczynkom – a to jedynie kilka przykładów! Konkurs nieprzerwanie ma moc oddziaływania na całym świecie i cieszymy się, że będziemy mogli zainwestować kolejny milion dolarów w 2019 roku.

Kandydaci w poszczególnych krajach rywalizują w eliminacjach lokalnych, których zwycięzca poleci do Wielkiej Brytanii, gdzie weźmie udział w ekskluzywnym programie Accelerator. Intensywny program szkoleniowy prowadzony w Londynie, pozwoli finalistom globalnej edycji konkursu udoskonalić umiejętności w zakresie prowadzenia firmy i jej promocji. Następnie,  o losie pierwszych 100 tys. dolarów z funduszu konkursowego, zadecyduje publiczność  w trzytygodniowym plebiscycie internetowym, podczas którego będą mogli głosować na swojego faworyta. Konkurs Chivas Venture 2019 zakończy się w maju serią prezentacji w globalnym finale, gdzie finaliści zawalczą o pozostałą część z puli 1 mln dolarów.

W 2018 r. największą kwotę dofinansowania zdobyła innowacyjna brytyjska firma Change Please, która pomaga bezdomnym, zatrudniając ich jako baristów. Polskę w światowym finale poprzedniej edycji reprezentowała firma Neuro Device, zajmująca się innowacyjnymi metodami rehabilitacji osób z afazją. W tym roku Neuro Device, widząc realny wpływ Chivas Venture na rozwój swojego przedsięwzięcia, postanowiła nie tylko dalej rozwijać swój potencjał, lecz także zaangażować się w pomoc tegorocznym uczestnikom.

Udział w Chivas Venture nadał naszym działaniom odpowiedni kierunek oraz skalę. Dzięki dofinansowaniu, wsparciu mentorskiemu i szansy nawiązania biznesowych kontaktów, uzyskaliśmy możliwość zrewolucjonizowania metod terapii osób z afazją. W tej chwili pracujemy nad pierwszym na świecie systemem do rehabilitacji zaburzeń mowy np. po udarach. Dostaliśmy ogromną szansę i chciałbym, aby kolejne startupy również ją otrzymały. Chcemy dzielić się know-how, wyniesionym z udziału w Chivas Venture, bo wiemy, że może to pomóc innym firmom w rozwoju. – mówi Paweł Soluch, prezes Neuro Device, zwycięzca polskiej edycji Chivas Venture 2018.

 

Ponieważ nikt nie zna konkursu Chivas Venture lepiej niż jego dotychczasowi laureaci, wiedzą i wrażeniami dzielić się będą również Adam Kuzdraliński – zwycięzca drugiej edycji Chivas Venture (2016/2017), prezes i założyciel spółki NexBio, zajmującej się produkcją środków, wykrywających azotany w jedzeniu, oraz Przemysław Kuśmierek – finalista pierwszej polskiej edycji konkursu (2015/2016), prezes i współzałożyciel MIGAM.org, rewolucyjnego startupu, oferującego innowacyjną w skali światowej usługę połączeń video z tłumaczami języka migowego. Polscy finaliści Chivas Venture zgodnie przyznają, że polskie młode przedsiębiorstwa i startupy mają szansę zajść wysoko w konkursie, pokazując całemu światu siłę polskiej przedsiębiorczości.

Aby zgłosić się do konkursu Chivas Venture 2019 i poznać korzyści łączenia zysku z misją, wystarczy odwiedzić landingpage konkursu Chivas Venture.

 

 

Related Post