Tajemnice storytellingu – warszaty + karty opowieści z Markiem Staniszewskim

Co jednak sprawia, że pewne historie działają na nas silniej niż inne? Dlaczego niektóre od samego początku angażują nasze emocje, wzruszają, budzą grozę lub bawią do łez, a innych słuchamy obojętnie? Co sprawia, że z pewnymi bohaterami od razu się utożsamiamy i z przejęciem śledzimy ich losy, i przeżywamy ich perypetie tak, jakbyśmy to byli my sami? Dlaczego wybrane filmy, książki, komiksy, reklamy powodują nasze głębokie wzruszenia i na długo pozostają w pamięci? W jaki sposób silne marki korzystają z mocy opowieści w swojej komunikacji z konsumentami? Co w ogóle łączy wszystkie najlepsze historie i sprawia, że ich odbiorcy od pierwszych chwil zostają przez nie wręcz pochłonięci?

Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas warsztatów „Tajemnice storytellingu„, które odbędą już 26 czerwca.

W trakcie spotkania ze znajomymi literatami Ernest Hemingway założył się, że potrafi napisać świetną historię z zaledwie sześciu słów. Towarzystwo chętnie podjęło wyzwanie. Hemingway zapisał coś szybko na serwetce. Znajdowało się na niej jedno zdanie:  „Na sprzedaż: dziecięce buciki, nigdy nienoszone” (‚For sale: baby shoes, never worn.’). Czytając taką frazę każdy stworzy w wyobraźni własną opowieść. I dokładnie o to chodzi. Bo opowieści powstają w naszej wyobraźni. I tworzy je nasza wyobraźnia. Każdy z nas nosi w sobie niezliczoną ilość opowieści, tak jak każdy posiada wrodzoną potrzebę ich słuchania.

Dla kogo przeznaczone są warsztaty?

Z warsztatów największą korzyść wyniosą osoby, które:

  • zajmują się marketingiem i zarządzeniem marką,
  • tworzą komunikację sprzedażową dla swoich klientów,
  • tworzą prezentacje ofertowe,
  • opracowują przemówienia publiczne,
  • zajmują się budowaniem marki osobistej,
  • zajmują się pracą kreatywną (copywriting, scenopisarstwo),
  • oraz każdy, kto chce lepiej i pełniej zrozumieć, w jaki sposób tworzyć pełne emocji i pasji angażujące historie.

Jakie korzyści odniesiesz dzięki warsztatom?

  • dowiesz się dlaczego nasz mózg kocha opowieści i jakie są psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania storytellingu,
  • poznasz rodzaje opowieści, które możemy wykorzystać w marketingu, promocji marki czy działaniach ‚social media’,
  • będziesz wiedzieć jak tworzyć kluczowe figury w opowieści – w jaki sposób zapewnić atrakcyjność i wiarygodność postaci występujących w konstruowanej historii,
  • poznasz model monomitu – sprawdzoną strukturę angażującej „opowieści idealnej”,
  • dowiesz się jaka jest rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii i budowaniu dramaturgii,
  • będziesz mieć okazję samodzielnie stworzyć własną opowieść w oparciu o sprawdzony model narracyjny.

Jaki jest planowany program warsztatów?

  • po co nam opowieści i historie? – rola i funkcje opowieści w kulturze, komunikacji społecznej, w biznesie i w działaniach marketingowych,
  • storytelling i branding – w jaki sposób zaprząc historię do perswazyjnej komunikacji marki,
  • cechy angażującej opowieści – elementy składowe i jednostki strukturalne historii,
  • archetypy jako narzędzie ułatwiające tworzenie wyrazistych bohaterów,
  • struktury narracyjne i modele konstruowania opowieści (m. in. Struktura Monomitu J. Cambella, elementy teorii G. Dumezila, jednostki morfemiczne W. Proppa, podejście Freytaga, strategia Vonneguta),
  • rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii,
  • podręczny zestaw zasad i reguł skutecznego storytellingu.

Jaka jest cena warsztatów?

Cena warsztatów to 550 zł netto (+23% VAT) Szczegóły nt. rejestracji i opłat w zakładce „Warunki uczestnictwa„. 

W cenę warsztatów wliczone są:

  • materiały do pracy, w tym indywidulany zestaw KART OPOWIEŚCI (cena detaliczna kart to 149 zł),
  • materiały z zajęć w formie pliku pdf.,
  • imienny certyfikat,
  • Twoje nowa wiedza, umiejętności i inspiracje,
  • kawa, herbata i słodkie przekąski:-)

Warsztaty w formule jednodniowej (8 godz. w tym 45 min. przerwa na lunch + przerwy kawowe).

Godziny: 9.00 – 17.00.

Maksymalna liczba uczestników: 12.

Miejsce: ClockWork, ul. Ksawerów 3, Warszawa.

Prowadzący: Marek Staniszewski [zob. zakładka PROWADZĄCYprofil na LinkedIn]

KONTAKT: heuristica@heuristica.pl

Related Post