Sukces w naszych rękach – Jan i Antoni Bruliński, Brulo Design, handmade art & fashion

Nasi goście, zwykli niezwykli, pochodzą z najróżniejszych polskich miast i miasteczek. Łączy ich jedno. Mają talent w swoich rękach, są artystami, utalentowanymi marzycielami, którzy wyrażają się poprzez swoje niepowtarzalne prace hand-made, design, sztukę, modę. Coraz częściej zdobywają serca tych, którzy stawiają w życiu na oryginalność i unikatowość. Twórcy hand-made, sztuki, mody, design, wyjątkowe osoby – bo o nich mowa, tworzą coś znacznie ważniejszego niż tylko rzeczy i przedmioty codziennego użytku. To właśnie takie osoby pragniemy przedstawiać wszystkim sympatykom ręcznie wykonanej twórczości. Na Zitolo.com razem tworzymy największą społeczność miłośników sztuki hand-made & design w Polsce, a serwis informacyjny Biznesnafali.pl, Marka jest kobietą i ThinkBIG gorąco Was w tym wspiera. Poznajmy bliżej te wyjątkowe osoby.


http://zitolo.com/pl/BruloDesign
http://zitolo.com/pl
www.facebook.com/ZitoloPolska/

Dlaczego zacząłem(-liśmy) robić to, co robimy?!

Stwierdziliśmy z bratem, że nadszedł czas, aby stworzyć coś własnego. Pomysł produkowania lamp według pomysłu naszego taty chodził nam po głowach od dawna. Wiele osób odwiedzających naszą pracownię modelarską pytało, czy będzie można kiedyś kupić nasze lampy, więc postanowiliśmy wyjść naprzeciw wszystkim zainteresowanym.

Nasz wyróżnik, czyli zdobywamy serca klientów m.in. dzięki temu, że?

Zdaje mi się, że pierwszym czynnikiem są naturalne materiały, których używamy w produkcji oraz tradycyjne metody pracy w naszym warsztacie. Ludzie również zawsze doceniają fakt, że tworzymy Brulo Design jako ojciec i bracia.

Nasza marka, czyli czy jesteś(cie) „firmą rodzinną”?!

Markę tworzy dwóch braci – Jan i Antoni Brulińscy, z pomocą ojca Jana Brulińskiego seniora oraz wsparcia starszego brata Mariana. Obowiązkami podzieliliśmy się według zainteresowań – Jan zajął się warsztatem i produkcją, Antoni marketingiem. Nasz tata pełni funkcję „mistrza” w pracowni ucząc nas tajników rzemiosła, pomagając nam opracowywać nowe metody produkcji oraz projektując nowe modele. Zaletą takiej współpracy jest głównie to, że mamy do siebie pełne zaufanie i doskonale znamy się nawzajem. Z drugiej strony, jak to bywa między rodzeństwem, od czasu do czasu zdarzają się niepotrzebne spory.

Kim są, jacy są nasi klienci, co możemy o nich powiedzieć?!

Naszymi klientami są ludzie poszukujący wyjątkowych projektów do wyposażenia swojego domu. Nasze produkty są często doceniane wśród architektów, grafików, fotografów.

W jakie inicjatywy, akcje, lubimy się angażować, z naszą marką?! Co robimy, aby być „bliżej” naszych sympatyków, fanów, klientów?

Często odwiedzamy galerie sztuki, targi aby być na bieżąco z trendami. Współpracujemy z lokalnymi przedsiębiorcami, artystami i projektantami, staramy się realizować projekty wspólnie z naszymi przyjaciółmi jeżeli tylko istnieje taka możliwość.

Moje, nasze wartości w życiu – na co dzień i w biznesie… 

Ważne jest dla nas, aby otaczać się pięknem i umieć tworzyć piękne rzeczy własnymi rękami. Spotykanie ludzi doceniających naszą pracę jest za każdym razem ogromnie satysfakcjonującym przeżyciem. Mamy ogromny szacunek dla rodzinnej tradycji i staramy się kierować w naszym życiu pasją, którą zaszczepił w nas nasz tata.

Odwaga w biznesie. Rozumiem ją tak, że…

Najważniejsze jest to żeby nie bać się pokazać swoją wizje nawet jeśli jest to coś zupełnie nowego. Kolejną ważną rzeczą jest podchodzenie do przeciwności jak do wyzwań a nie zniechęcanie się nimi.

W mijającym roku, przekonałem się / utwierdziłem w przekonaniu, że w życiu…?

Myślę, że ten rok nauczył nas bardzo wiele pokory i tego że nawet najlepsze projekty wymagają mnóstwa pracy aby zacząć dawać efekty.

W pracy, relacjach zawodowych z innymi, nigdy nie powinniśmy zapominać o tym… / Zawsze powinniśmy pamiętać, że…

Czasem inni mają zupełnie inne spojrzenie na niektóre kwestie, warto ich wysłuchać, aby mieć pełny ogląd sprawy. Często z własnego miejsca nie widzimy wszystkiego…

Kiedy tworzę, największą satysfakcję sprawia mi?

Największa satysfakcja to uznanie naszych klientów. Dużą przyjemność sprawia mi też to, że pracując wykorzystuje te same metody, a często też te same narzędzia, co mój tata 40 lat temu.

Inspiracje, czyli skąd przychodzą, jak się rodzą, a kiedy ich brakuje?

Najczęściej inspirujemy się oglądając różne ciekawe przedmioty. Odwiedzamy okolicznych znajomych rzemieślników, takich jak rzeźbiarze, snycerze, lutnicy czy witrażyści i często współpracujemy z nimi. W ich pracowniach można znaleźć wiele dawnych przedmiotów użytkowych lub własnoręcznie wykonanych narzędzi, cechujących się ogromną pomysłowością.

Kluczem do sukcesu „biznesu hand-made”, moim zdaniem, jest?

Myślę że najważniejsze jest aby stworzyć coś nowego, świeżego co pozwoli naszej firmie zdobyć rozpoznawalność. Kolejna ważna sprawa to ciągłe doskonalenie projektów, poszukiwanie inspiracji i uczenie się nowych metod pracy. To bardzo ważne żeby nasz własny rozwój przebiegał harmonicznie w miarę rozwoju naszego przedsięwzięcia.

Chciałbym, aby nasze prace, które tworzę(-ymy) i podpisujemy się pod nimi osobiście, stały się / kojarzyły się z / były synonimem?

Były przykładem fachowego podejścia do swojej pracy, były ponadczasowe, solidne, dobrze wykonane. W domu i pracowni służą nam jeszcze egzemplarze sprzed ponad 40 lat. Chcemy, aby nasze produkty były symbolem tradycyjnego rzemiosła, które wcale nie wymarło w dzisiejszych czasach, a ludzie o dobrym guście zawsze będą potrafili je docenić.

„Promocja, promocja, promocja? Czyli co by się przydało (poza pieniędzmi), aby nasza marka stała znana i silna?”

Możliwość pokazania naszych produktów w wielu miejscach w Polsce i za granicą obok znanych i docenionych marek. Znaleźć się w miejscach, gdzie przychodzą ludzie doceniający dobry design.

Moje, nasze marzenie / cel / plan – te duże i małe, na najbliższe miesiące?

W ciągu najbliższych miesięcy planujemy wprowadzić dwa nowe modele lamp – wiszącej i podłogowej i tym głównie zajmujemy się w tej chwili w warsztacie. Kolejnym ważnym celem jest wyjście ze sprzedażą poza granice naszego kraju i rozpoczęcie budowania rozpoznawalności marki Brulo Design na zachodzie europy i kto wie, być może za oceanem.

Słowo dla wszystkich twórców sztuki hand-made & design, rękodzieła?

Kilkanaście lat temu wszystkim wydawało się, że rzemiosło wkrótce przestanie istnieć – zastąpione przez masową produkcję w ogromnych fabrykach gdzieś na dalekim wschodzie.  Na szczęście dziś okazuje się, że dzięki wytężonej pracy tysięcy ludzi z wizją, nie bojących się stanąć do nierównej walki z wielkimi firmami rzemiosło wraca do łask i ma się coraz lepiej. To nasza wspólna misja – dbajmy o to żeby wiedza i umiejętności przekazywane od pokoleń nie zaginęły tylko dalej rozwijały się. Masowe produkty fabryk nigdy nie zastąpią przedmiotów stworzonych z pasją, pracą ludzkich rąk.

A dla naszych aktualnych i przyszłych miłośników, sympatyków? Dlaczego warto postawić na hand-made w ogóle?

Każdy kto nabędzie jakiś przedmiot wykonany z pasją zauważa, że z czasem staje się on jego ulubioną rzeczą w domu. To są takie przedmioty, które otaczamy szczególnym sentymentem i zajmują pierwsze miejsca na liście podczas przeprowadzek.

Jan Bruliński:

Oprócz oczywiście designu interesuje mnie zgłębianie tajników dawnych rzemiosł. Niedawno odbyłem praktykę jako witrażysta-konserwator. Możliwość obcowania z dawną architekturą sakralną oraz pracami takich artystów jak Stanisław Wyspiański była ogromną przygodą. Prywatnie pasjonuję się muzyką, filmem i architekturą.

Antoni Bruliński

Zawsze najbardziej pociągały mnie nauki społeczne: historia, ekonomia i socjologia. Rozwijam je pochłaniając masę książek i artykułów oraz tocząc długie debaty z przyjaciółmi. Zawsze chciałem założyć własny biznes gdyż nie lubię wykonywać cudzych poleceń i zawsze chodzę własnymi ścieżkami.

* * * * * * *

Dziękuję za rozmowę. Dla największej społeczności hand-made w Polsce, Zitolo.com, rozmowę poprowadził redaktor naczelny Biznesu na fali, założyciel ogólnopolskiej społeczności Kobiet na fali, Jarosław Waśkiewicz, redaktor naczelny Biznesu na fali, prezes Klubu Marka jest kobietą (www.facebook.com/markajestkobieta)

* * * * * * *

Jeśli należysz do twórców sztuki hand-made, mody, rękodzieła, bądź znasz takie osoby, napisz do nas: redakcja@biznesnafali.pl

http://zitolo.com/pl
www.facebook.com/ZitoloPolska/

Witamy w ogólnopolskim, międzynarodowym Klubie Marka jest kobietą – Twoja silna strona kobiecości.

Wspieramy siebie nawzajem i to przynosi owoce. Lokalnie, ogólnopolsko, międzynarodowo. Jeśli jesteś przedsiębiorczą, świadomą kobietą, prowadzisz własny biznes i/lub ciekawe projekty, serdecznie zapraszamy do Klubu Marka jest kobietą, to miejsce jest właśnie dla Ciebie: redakcja@biznesnafali.pl
www.markajestkobieta.pl

 

Related Post