Przekuwanie słów w czyny. Wywiad z Francisem Lappem, CEO Sunreef Yachts.

Dlaczego Sunreef Yachts inwestuje w ekologiczny yachting?

Inwestycja jest tutaj słowem kluczowym. Inwestujemy nie tylko nasze wysiłki i czas. Inwestujemy również nasze zasoby. Powód pozostaje niezmienny. Wiemy, że jeszcze wiele pozostaje do zrobienia i ktoś musi być liderem.

Niedawno dołączyłem do Mike’a Horna podczas jego wyprawy na Grenlandię. Zmiany zachodzące w tym rejonie świata pokazują, jak namacalne mogą być kwestie klimatyczne. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak paląca jest sytuacja i rozumiemy naszą odpowiedzialność jako producenta łodzi.

Wiele stoczni mówi o tym, co zamierzają zrobić w przyszłości, aby uczynić żeglarstwo bardziej zrównoważonym. Nasza działalność polega na wprowadzaniu zmian już dziś. 

Jak Sunreef Yachts reaguje na krytykę, która otacza świat jachtingu?

Po pierwsze, Sunreef Yachts jest niszą samą w sobie. Jesteśmy wyspą w tej branży. Nasza firma buduje katamarany elektryczne, hybrydowe i wodorowe. Każdego dnia staramy się przekonać ludzi do zrównoważonych alternatyw, a dziś ponad 50% naszego popytu generuje nasza gama Eco.

Krytyka zawsze będzie się pojawiać, to naturalne. Akceptujemy ją, ale chcemy też mieć pewność, że wszyscy rozumieją, ile wysiłku i środków kosztuje nas wprowadzanie innowacji. Prawie wszystko robimy sami.

Pełna transformacja nie może nastąpić z dnia na dzień, ale jako firma czujemy się odpowiedzialni i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby tak się stało. Zainteresowanie alternatywami dla paliw kopalnych jest ogromne i jesteśmy optymistycznie nastawieni. 

Co z sektorem superjachtów?

Zmiany w świecie superjachtów nie są wystarczająco dynamiczne. Nasza wizja rejsu superjachtem różni się od tego, co widać w branży. Obecnie budujemy dwa 43-metrowe żaglowe jachty elektryczne, które będą opierać się na energii słonecznej, silnikach elektrycznych, hydrogeneracji i żaglach. Będą one dowodem na to, że superjachty mogą być energooszczędne i autonomiczne. 

Jakie są perspektywy dla branży?

Myślę o przyszłości niemal każdego dnia. Próbuję wyobrazić sobie scenariusze, kwestie środowiskowe, oczekiwania, trendy, pojawiające się nowe potrzeby. Branża będzie się rozwijać w kierunku czystszych technologii, ale tempo tych zmian będzie zależeć od naszej własnej inicjatywy jako graczy w branży. Stocznie muszą zrobić wszystko, aby przekuć słowa w czyny.

PR

Related Post