Pomorskie w krajowej turystycznej czołówce

W 2017 r. województwo pomorskie odwiedziło około 9 milionów turystów. Działania promocyjne Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, skupione na wydłużaniu sezonu, były strzałem w dziesiątkę. Branża turystyczna naszego regionu jest bardzo dobrze przygotowana na każdą porę roku.

Województwo pomorskie uznawane jest za jeden z najatrakcyjniejszych regionów w Polsce. Szacuje się, że w 2017 r. nasz region odwiedziło około 9 mln turystów. Jesteśmy najchętniej wybieranym regionem na wakacje, ale zeszłoroczne chłodne i kapryśne lato również nie odstraszyło turystów. Szacuje się, że na niepogodzie najwięcej zyskali restauratorzy, a także instytucje kultury i obiekty z biletowanym wstępem. Najwięcej gości odwiedziło molo w Sopocie (1,07 mln osób), Europejskie Centrum Solidarności (920 tys. osób) oraz Muzeum Zamkowe w Malborku (638 tys. osób).

Kilka ostatnich lat to znaczny wzrostu przyjazdów do naszego regionu nie tylko w sezonie letnim. Branża turystyczna na Pomorzu jest bardzo dobrze przygotowana na każdą porę roku. Rozbudowują się bazy noclegowa i gastronomiczna, powstają nowe oferty i atrakcje turystyczne. Celem nadrzędnym jest sukcesywne wydłużanie sezonu. – Działamy na wielu polach, a każdy pomysł przyczyniający się do przyjazdu i pobytu turystów, również poza okresem wakacyjnym, jest przez nas rozwijany i wspierany. Stąd działania w zakresie turystyki aktywnej, przyrodniczej czy slow life dopełniającej agroturystykę – mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Czyste powietrze to niekwestionowany atut regionu pozwalający skutecznie zwrócić uwagę turystów w sezonie zimowym. Bardzo dobre rezultaty w tym zakresie przyniosła m.in. kampania internetowa pod hasłem „ferie bez smogu”. Pomorskie stało się trzecim najchętniej wybieranym województwem w Polsce podczas ferii zimowych.

Promocja zagraniczna to niezmiennie jeden z kluczowych obszarów działalności PROT. – Przekłada się to bezpośrednio na wzrost rozpoznawalności marki regionu, a co za tym idzie, stale rosnący ruch przyjazdowy – dodaje dyrektor Chełkowska. W minionym roku gdańskie lotnisko obsłużyło ponad 4,6 mln pasażerów, a z połączeń promowych Stena Line i Polferies skorzystało blisko milion pasażerów.

Wśród turystów zagranicznych dominują Niemcy, Brytyjczycy oraz Skandynawowie. Zaznacza się również udział gości z Izraela czy Holandii. Jeszcze dwa lata temu rynek izraelski był praktycznie niezauważalny w statystykach przyjazdowych, aktualnie jest jednym z najszybciej rosnących. Natomiast uruchomienie połączenia lotniczego Amsterdam – Gdańsk stało się jednym z najważniejszych wydarzeń 2017 r.

Obserwowany jest także stały wzrost zainteresowania Gdańskiem i Pomorzem turystów z dalekiej Azji. Nasz region przyciąga zarówno chińskich, jak i japońskich wczasowiczów nie tylko wspaniałymi zabytkami, unikalnym bursztynem, ale także wyjątkową przyrodą. Rozpoznawalność całego regionu na arenie międzynarodowej buduje silna marka Gdańska. Stolica województwa pomorskiego znalazła się w pierwszej trójce rekomendowanych miejsc do odwiedzenia w ramach konkursu European Best Destination 2017, deklasując takie miasta, jak Barcelona czy Londyn.

Raport z działalności PROT w 2017 r. dostępny jest pod adresem:

http://www.prot.gda.pl/wp-content/uploads/2018/06/Sprawozdanie_2017.pdf

 

 

Related Post