„Orfeusz w Piekle” i Sofitel czyli Francuskie Święto w Operze Bałtyckiej

Za nami premiera ponadczasowego „Orfeusza w Piekle” w Operze Bałtyckiej. Spektakl został przygotowany w ramach trwającego obecnie Sezonu Francuskiego, którego Oficjalnym Partnerem jest Sofitel Hotels & Resorts, luksusowa marka o francuskich korzeniach, której bliski jest świat kultury i sztuki.

Trwający w Operze Bałtyckiej Sezon Francuski został zaplanowany zgodnie z koncepcją, według której każdy sezon artystyczny inspirowany jest kulturą innego państwa europejskiego. Obejmuje spektakle francuskich kompozytorów, gościnne występy solistów i muzyków, a także różnorodne wydarzenia artystyczne i edukacyjne, łączące je z kulturą Francji.

Jak podkreśla prof. Warcisław Kunc, Dyrektor Opery Bałtyckiej – W Sezonie Francuskim współpraca z marką Sofitel jest dla nas czymś naturalnym. Wartości wspierane przez markę – kultura, sztuka, francuski styl, idealnie wpisują się w nasz program artystyczny. I dodaje -Będąc instytucją kultury chcemy, aby widzowie postrzegali nas jako kreatywną, tętniącą życiem przestrzeń w Trójmieście, która przyciąga nowych odbiorców. Partnerstwo z Sofitelem pomaga nam tę misją realizować.

FRANCUSKI STYL W GDAŃSKIM KLIMACIE
„Orfeusz w piekle” to nieśmiertelne dzieło Jacqes’a Offenbacha – twórcy, który humorem, odwagą, frywolnością i wspaniałą melodyczną inwencją odegrał ogromną rolę we francuskiej kulturze. Zaprezentowany premierowo spektakl przeniósł widzów trójmiejskiej opery w świat paryskiego stylu, pełnego lekkości i dowcipu. Sezon Francuski potrwa w Operze Bałtyckiej do końca czerwca. W tym czasie widzowie mogli podziwiać kolejne odsłony spektakli francuskich twórców m.in. „Orfeusza w Piekle” oraz klasycznego dzieła operowego – „Poławiacze pereł” Georges’a Bizeta.

MECENAT KULTURY W POLSCE
Marka Sofitel należąca do AccorHotels, od wielu lat jest mecenasem i ambasadorem kultury francuskiej. Muzyka i sztuka tworzą jeden z jej głównych filarów. Zlokalizowane w Sopocie, Warszawie i Wrocławiu hotele Sofitel to synonimy elegancji i luksusu połączone z wyrafinowanym pięknem i nowoczesnym, francuskim stylem. Poprzez koncerty i spotkania z artystami organizowane w przestrzeniach hotelowych, Sofitel zabiera swoich gości w fascynującą muzyczną podróż. Partnerstwo z Operą Bałtycką w naturalny sposób wpisuje się również w celebrowane w hotelach Sofitel wielkie święto muzyki – Fête de la Musique. Marka aktywnie wspiera tę zainicjowaną 37 lat temu w Paryżu ideę promowania kultury poprzez muzykę. Dzięki temu, niezależnie od kraju, każdy Sofitel gwarantuje gościom prawdziwe doświadczenie nowoczesnego, francuskiego stylu życia.

PR

Related Post