Lotos wycofuje ze sprzedaży Tigera

Nie cichną echa po burzy wokół obraźliwych grafik. Grupa Lotos podała, że podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży napojów Tiger Energy Drink. Lotos swoją decyzję (bez komentarzy i uzasadnień) o wycofaniu ze sprzedaży Tigera podał w piątek na Twitterze.

Cała akcja rozpoczęła się po tym, jak 1 sierpnia na Instagramie na profilu marki napoju Tiger z portfolio Maspex Wadowice opublikowano grafikę z wyciągniętym środkowym palcem z zawiniętą na nim kokardką. U góry znajdował się napis „1 sierpnia dzień pamięci”, a u dołu dopisek: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” oraz wizerunek puszki napoju Tiger i tygryska charakterystycznego dla tej marki. Internauci, dziennikarze i influencerzy zarzucali marce, że w skandaliczny sposób nawiązała do obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Maspex, jak i agencja J. Walter Thompson Group Poland, odpowiedzialna za obsługę marki Tiger w social mediach oraz prezes wadowickiej grupy Krzysztof Pawiński, oficjalnie przeprosili za publikację tego wpisu. Firma przekazała 500 tys. zł w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej.

Zdecydowano się także na usunięcie profilu na tym portalu, a także na Twiterze. W uzasadnieniu napisano: „Nie widzimy możliwości kontynuowania komunikacji w dotychczasowym formacie”.

PR

Related Post