„Karty inwencji” Marka Staniszewskiego odpowiedzią na przeszkody dla kreatywnego myślenia i znajdywania lepszych rozwiązań

„Karty inwencji” Marka Staniszewskiego – narzędzie dla stymulowania kreatywności i twórczej wyobraźni. Kreatywny potencjał to nasze wrodzone zasoby, po które – przynajmniej w teorii – sięgać można w każdej chwili. Zdarza się jednak, że trudno ten potencjał czasem uwolnić. I właśnie dlatego powstały  Czasem wystarczy przysłowiowa „iskra” inspiracji, niewielka reorganizacja środowiska, w jakim pracujemy, by znacznie zwiększyć produktywność tworzenia nowych idei.

Powszechnymi przeszkodami dla kreatywnego myślenia nie jest brak jakichś szczególnych cech osobowych czy specyficznego talentu, ale najczęściej brak czasu i warunków by się skupić pracując nad problemem oraz nieznajomość metod, które pozwalają usprawnić proces płynnego generowania pomysłów.

https://www.heuristica.pl/kartyinwencji

Do czego karty?

Karty mogą służyć do różnych celów. Dzięki nim można

  • poszukiwać nowych rozwiązań problemów i wyzwań,
  • tworzyć koncepcje nowych produktów i usług,
  • wymyślać nowe scenariusze prezentacji, opowiadań, filmów czy eventów,
  • generować pomysły na usprawnienia procesów w zarządzaniu firmą,
  • poszukiwać alternatywnych rozwiązań dla osobistych decyzji i wyborów,
  • tworzyć nowe idee i pomysły artystyczne.

Jak powstały karty?

Treść poszczególnych kart powstała w oparciu o przegląd najskuteczniejszych metody pracy kreatywnej oraz sprawdzonych sposobów postępowania z problemami. Znajdują się tu więc metody inspirowane uniwersalnymi zjawiskami psychologicznymi, technikami pracy inżynierów i wynalazców, czy konkretne przykłady odkryć lub zastosowania innej perspektywy.

Znajdziemy więc na nich np. adaptację stworzonej przez twórcę „burzy mózgów” Alexa Osborn’a metody SCAMPER, technikę pracy stosowaną przez Walta Disneya, Piramidę Skojarzeń – technikę opracowaną przez pedagoga Janusza Kujawskiego, uproszczoną metodę CIRCEPT (A. Kaufmann, M. Fuster, A. Drevet), elementy TRIZ (H. Altszuller), czy Kwiat Lotosu – metodę, którą opracował Yasuo Matsumura – japoński konsultant ds. zarządzania.

Dla kogo karty?

Karty mogą być stosowane przez praktycznie każdą osobę, która pragnie zwiększać ilość i jakość tworzonych pomysłów i idei. Mogą z nich zatem korzystać zarówno osoby pracujące w biznesie kreatywnym (np. pracownicy agencji reklamowych), scenarzyści i pisarze, jak i osoby pracujące z innymi w celu wywołania zmiany, czy rozwoju: nauczyciele, coachowie, trenerzy.

Jak pracować z kartami?

Karty mogą służyć zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej. Umieszczone na kartach ikony stanowią sugestię co do warunków lub zasobów sprzyjających danej metodzie. Nie należy ich jednak traktować rygorystycznie. Karty mają być przede wszystkim inspiracją więc każdy zapewne samodzielnie odkryje swój własny sposób i styl prac z tym narzędziem.

Gdzie można kupić karty?

Karty w cenie 149 zł można obecnie zamówić jedynie na stronie www.Heuristica.pl, ale już niebawem pojawią się na kilku platformach i stronach internetowych.

https://www.heuristica.pl/


Marek Staniszewski
https://www.linkedin.com/in/staniszewskimarek/
Founder HEURISTICA. Twórca i Trener metody rozwojowej: „Improwizacja – Znaczenie – Prowokacja”. Pasjonat strategii komunikacji. 20 letnie doświadczenie w budowaniu marek i badaniach ich kondycji, zdobywał w międzynarodowych agencjach komunikacji marketingowej, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: „Atlas strategiczny” i „Strategiczny podstęp„, „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret klienta„.

Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.

 

Related Post