Internetowa sprzedaż transgraniczna szansą dla MŚP

W Polsce działa około 23 tysięcy sklepów internetowych, z których ogromna większość to podmioty średniej wielkości lub po prostu małe. Dzięki uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sklepy mogą liczyć na wzrost sprzedaży nawet o 10% – wynika z raportu DHL Express[1]. Na co zwrócić uwagę chcąc rozpocząć internetową sprzedaż transgraniczną?

  1. Po pierwsze wybór kierunku

Wybierając kierunek ekspansji międzynarodowej należy przeanalizować przede wszystkim uwarunkowania prawne i specyfikę danego rynku. Inne wymagania, co do zakupów online, sposobu płatności i dostawy będą mieli klienci z różnych krajów świata. Warto również sprawdzić nasycenie danego rynku e-sklepami, poziom penetracji internetu i mobile. Przykładowo, bardzo perspektywicznym rynkiem są Chiny. Jak podał chiński Główny Urząd Celny (General Administration of Customs) w 2017 roku import e-commerce do tego kraju zwiększył się ponad dwukrotnie w stosunku do roku poprzedniego i wyniósł 8,4 mld dol. Według szacunków firmy badawczej eMarketer, w bieżącym roku zakupów za granicą dokona około 24% chińskich klientów kupujących w sieci.

  1. Po drugie: skuteczna dostawa towarów

Jak wynika z badań firmy Metapack, aż 87% kupujących w internecie twierdzi, że szybka, bezproblemowa przesyłka sprawia, że ponownie wracają do zakupów w danym sklepie. 61% z nich mając do wyboru dwie firmy o podobnym standardzie wybierze tę, która zapewnia szybszą i bardziej komfortową dostawę. Potwierdzają to badania DHL Express – firmy oferujące wiele udogodnień w zakresie transportu swoich towarów, rosną o 60% szybciej niż te, które proponują ograniczony, standardowy sposób dostawy.

Obecnie aż 92% klientów DHL na całym świecie należy do sektora MŚP. Jako światowy ekspert w dziedzinie usług ekspresowych, DHL Express oferuje klientom specjalistyczne doradztwo, w tym w sprawach celnych oraz zapewnia kompleksowe rozwiązania spełniające ich potrzeby biznesowe. Wspiera także przedsiębiorców w rozpoczęciu ekspansji międzynarodowej, oferując szereg rozwiązań w ramach  programu rozwoju sklepów internetowych w Polsce. Już podczas pierwszego spotkania nasz konsultant może wskazać propozycje zmian stron sklepów internetowych, podpowiedzieć obszary rozwojowe i kierunki ekspansji – mówi Edwin Osiecki, Prezes ds. Sprzedaży i Marketingu DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

  1. Po trzecie: sposób płatności

Możliwość wyboru spośród wielu dogodnych i bezpiecznych metod płatności, to oprócz dostawy, jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na komfort zakupu klienta i w konsekwencji jego powrót do sklepu internetowego. Według “Pulse of the Online Shopper” aż 75% kupujących za granicą zwraca uwagę właśnie na bezpieczeństwo transakcji, dlatego warto zadbać o ten aspekt. Dostępni na rynku renomowani operatorzy płatności oferują liczne możliwości: począwszy od udostępniania lokalnych metod płatności zagregowanych w jednym narzędziu, po możliwość rozłożenia spłaty na raty.

Prognozuje się, że branża handlu transgranicznego będzie rosłą w tempie ok. 25% rocznie osiągając do 2020 roku wartość 900 mld dolarów. Wzrost segmentu przełoży się na jego 22% udział w globalnym rynku e-commerce. Prognozy na kolejne lata są jeszcze bardziej optymistyczne.

Wskazówki dla wszystkich przedsiębiorców DHL Express publikuje na dedykowanym portalu www.swiat.dhlexpress.pl.

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej.  DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.

[1] Raport DHL Express, The 21th Century Spice Trade, Przewodnik po możliwościach transgranicznego handlu elektronicznego

Related Post